1.) Ukázková soutěžní otázka
Zde je popsán algoritmus:
Krok A: Vytvoř čtvercovou mřížku. Každou buňku této mřížky nazýváme místnost. Všechny místnosti očísluj.
Krok B: Spoj dvě místnosti s různými čísly odstraněním jedné stěny.
Krok C: Očísluj novou (spojenou) místnost menším číslem z původních místností.
Krok D: Opakuj kroky b a c, dokud nezbude jedna místnost. Číslo této místnosti bude 1.
Krok E: Odstraň čísla.
Na obrázku je ukázka postupu podle tohoto algoritmu:
Který z následujících obrázků vznikl použitím tohoto algoritmu?
Odpovědi
2.) Ukázková soutěžní otázka
Které číslo se objeví v buňce C3, jestliže se vykonají všechny vzorce, zapsané v jednotlivých buňkách?
Odpovědi
A 5
B 3
C 4
D 1
3.) Ukázková soutěžní otázka
Naše GPS navigace uchovává ve svých mapových podkladech počet silnic napojených na kruhové objezdy po celé ČR. Na internetu jsme objevili program, který získává mapová data z naší navigace a umí vykreslit schéma silnic a kruhových objezdů. Počet silnic napojených na kruhový objezd program zapisuje číslem do jeho středu.
Který z následujících obrázků je vykreslen správně?
Odpovědi
A
B
C
D
4.) Ukázková soutěžní otázka
Zámek se odemkne otevřením všech červených západek.Červená západka se otevře tehdy, jestliže jsou všechny číslice v odpovídajícím řádku nastaveny na 0.
Každá číslice může být v jenom ze dvou stavů: 0 nebo 1. Klepnutí na některou z cifer způsobí, že se její hodnota změní na opačnou. Stejně tak se změní v opačné hodnoty všech číslic, ležících ve stejném řádku a ve stejném sloupci.
Otevřete zámek nastavením všech číslic na 0. Na počátku je zámek zamčený a všechny číslice nastaveny na 1.
(na obrázku je situace, kdy hráč prvním tahem klepl na prostřední číslici).
Na kolik nejméně klepnutí lze zámek odemknout?
Odpovědi
A 3
B 5
C 7
D 4
5.) Ukázková soutěžní otázka
Petr používá šifrovací klíč, který je uveden v pravé tabulce a v němž zakódoval slovo BEBRAS.
Podle tohoto klíče dekóduj informaci ve spodní tabulce.
Odpovědi
A INFORMATIKA
B INFORMATIK
C INFORMATIZACE
D INFORMACE