Senior

Archiv - 2024
Zbývající čas: 2025-07-09 21:46:47|2025-07-09 21:06:47
Zodpovězeno: 0 z 12 otázek
Body za tuto otázku
Správná odpověď: +9 bodů
Špatná odpověď: -3 body
Nechci odpovídat: 0 bodů Hotovo - ukončit test Nápověda
Otázky:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Čas ukáže

Diamant je schován v sejfu, který se otevře pouze tehdy, když se zadá tajný kód. V sejfu je zařízení, které každé napsané písmeno zkontroluje, jestli odpovídá tajnému kódu.

Kontrola každého písmene trvá 1 sekundu. Pokud písmeno neodpovídá tajnému kódu, začne po jeho kontrole houkat alarm.
Například pokud první dvě písmena odpovídají tajnému kódu, ale třetí ne, alarm začne houkat za 3 sekundy.

Každou noc lupič tajně přicházel k sejfu a zkoušel jiný kód. Zaznamenával si do tabulky, za kolik sekund se spustil alarm. Ale jedné noci, když utíkal před strážemi kanálem, se mu tabulka poškodila bahnem. Některá písmena se teď nedají přečíst – jsou označena hvězdičkami (*):

 

Přesto lupič tvrdí, že dokáže poznat prvních 9 písmen tajného kódu k otevření krabice.

Napiš prvních 9 písmen tajného kódu k otevření sejfu. (Písmena piš velká, bez mezer mezi slovy; nezapomeň na háčky a čárky.)

+9 bodů -3 body

Odpověď byla úspěšně uložena
Otázku se nepodařilo uložit!
Uložit odpověď

Hodnoty karet

Máme 5 balíčků karet 5 různých typů:

Karty mají na opačné straně napsaná čísla o hodnotách 1, 2, 4, 8 a 16. Karty ze stejného balíčku mají stejná čísla.

My nevíme, který typ karty má na druhé straně které číslo, ale sourozenci Novákovi to vědí. Každý si vzal nejmenší počet karet tak, aby se součet jeho karet rovnal jeho věku.

Filipovi je 17 let. Vzal si dvě kartičky, jedna z nich je C.
Gábině je 18 let. Vzala si také dvě kartičky. Jedna z nich je B. Druhá je stejná jako jedna z Honzových karet, ale není to E.
Honzovi je 15 let a jako jediný si vzal kartu A. Karta A je jeho kartou s nejvyšším číslem. Vzal si také kartu C.

Přiřaď kartám jejich číselné hodnoty.


+9 bodů -3 body

Želví kružnice

Robotická želva kreslí do podložky ornamenty podle programu. Když dostane příkaz kružnice(d), nakreslí kružnici různé velikosti podle parametru d a skončí na stejném místě, jako ji kreslit začala.

Když změníme parametr, změní se velikost kružnice, viz obrázek:

Parametr d se bude po každém dokončení kružnice zvětšovat o 1. Jaký ornament robot nakreslí, když začne od parametru 1 a zopakuje příkaz 30krát?

+9 bodů -3 body

Odpověď byla úspěšně uložena
Otázku se nepodařilo uložit!
Tvoje odpověď

Vykliď skladiště

Pan skladník potřebuje vyklidit všechny bedny z dlouhého úzkého skladiště.

Sestav program pro robota tak, aby ve skladišti žádná bedna nezbyla.

Můžeš použít nanejvýš 5 bloků.

Bloky    se nepočítají.

Robot nesmí opustit skladiště.

(Rada: Pokud se ti úloha nevejde na obrazovku, použij zoom.) 

Použitých bloků: 0
Ušlých kroků: 0
Rychlé Pomalé

+9 bodů 0 bodů

Hra s mušlemi

Alice a Bob hrají na pláži hru s mušlemi. Do písku vydloubali jamky (kroužky) a spojili je čarami.

Alice hraje s tímto druhem mušle  a Bob naopak s tímto .

Během hry oba střídavě pokládají své mušle do prázdných jamek.

Poraženým se stane ten, kdo umístí své mušle do dvou sousedních jamek (propojených čarou).

Hra začala a každý už umístil dvě mušle, jak je znázorněno na obrázku dole.

Nyní je na tahu Alice. Čísla na obrázku označují prázdné jamky.

Do které prázdné jamky by měla Alice umístit svoji mušli, aby si zajistila výhru?

Pomůcka: klikej na kroužky s čísly a označuj si je mušlemi. Odpověď ale musíš napsat do textového pole. Napiš číslici od 1 do 7.

Co nastavíš v obrázku, se nepočítá.


Tvoje odpověď

+12 bodů -4 body

Levák nebo pravák

Psychologové prováděli u žáků testy laterality (jestli je levák nebo pravák). Dali jim tři úkoly a výsledky zapisovali do počítače.

1. Sepněte ruce. 
(do počítače zapsali, jestli žák měl nahoře levý nebo pravý palec)

2. Podívejte se na obrázek. Rychle řekněte, jaké zvíře na něm vidíte. 
(zapsali, zda žák viděl hlavu zajíce nebo kachny)

3. Zatleskejte. 
(zapsali, která ruka byla při tleskání nahoře, zda levá nebo pravá)

Kolik nejméně paměti počítače je potřeba k zaznamenání odpovědí jednoho žáka?

+12 bodů -4 body

Odpověď byla úspěšně uložena
Otázku se nepodařilo uložit!
Tvoje odpověď

Rychlíky

Dva rychlíky stojí ve stanicích 1, 2 a jedou naproti sobě. Na obrázku je mapa železničních stanic a obarvených tratí (oranžová O, modrá M, zelená Z).

Z důvodu nedostatku elektrické energie v síti smí jet vždy jen jeden z vlaků. Když jeden rychlík zastaví ve stanici, pošle signál a rozjede se ten druhý. Takto se různě střídají a vždy jede jen jeden z vlaků.

Existuje časový protokol, který zaznamenává barvu trati, po které v danou chvíli některý z rychlíků jel. Bohužel z protokolu není poznat, který vlak právě jel a kdy se v jízdě střídaly. Rychlíky nestaví ve všech stanicích.

Takže např. protokol ZM může znamenat, že jeden vlak projel zelenou trať Z a druhý modrou trať M, anebo že jeden z vlaků projel obě tratě Z i M a druhý stál.

Jeden z protokolů ukazuje, že se vlaky setkaly. Který?

+12 bodů -4 body

Odpověď byla úspěšně uložena
Otázku se nepodařilo uložit!
Tvoje odpověď

Mizející šipky 2

Blechy se účastní závodu na dráze, zobrazené na obrázku. Závod má tři pravidla:

1. Blechy se na tahu střídají. Když je blecha na tahu, poskočí o jedno pole dopředu.

2. Na jednom poli může stát více blech najednou.

3. Šipky umožňují jednorázové zkrácení cesty. Pokud blecha skočí na pole, ze kterého vede šipka, okamžitě přeskočí na pole, na které šipka ukazuje. Šipka poté zmizí, takže ji žádná další blecha nemůže použít.

Pokud 4 blechy A, B, C, D startují v tomto pořadí ze zeleného políčka se šipkou, v jakém pořadí dorazí do cíle?

Napiš 4 písmena bez mezer, např. ABCD

+12 bodů -4 body

Odpověď byla úspěšně uložena
Otázku se nepodařilo uložit!
Uložit odpověď

Skryté obrázky

Leo vynalezl novou metodu šifrování obrázků pomocí operací H (horizontální) a V (vertikální).

Víme, že počítačový obrázek je obdélník rozdělený na řádky a sloupce pixelů, kde každý pixel ukládá informaci o barvě.

Při každém použití operace H:

  • Všechny pixely v 1. řádku zůstávají na svém místě (nepohybují se).
  • Všechny pixely ve 2. řádku se posunou o 1 místo doprava.
  • Všechny pixely ve 3. řádku se posunou o 2 místa doprava.
    ...
  • Všechny pixely v n-tém řádku se posunou o n – 1 míst doprava.
  • Pixely, posunuté za pravý okraj obrázku, se přesunou jako skupina zleva od začátku řádku; přitom zachovají pořadí.

Obdobně při každém použití operace V:

  • Každý pixel v n-tém sloupci se posune o n − 1 míst dolů a pixely posunuté za spodní okraj se přesunou nahoru.
     

Zde je příklad obrázku 3 × 3 s pixely označenými 1 až 9. Červené šipky ukazují, kam se danou operací přesune pixel, ze kterého šipka vede: 

Zde je ukázka, jak lze sekvenci HVHV použít k zašifrování obrázku Mony Lisy s 25 x 25 pixely:

Leo má tento obrázek s 1000 x 1000 pixely. Zašifroval jej sekvencí VH.

Označ myší, která z následujících možností nejlépe odpovídá výsledku.


+15 bodů -5 bodů

Míčky

Máme řadu červených a modrých míčků:

Budeme počítat, kolik modrých míčků je v této řadě, začneme od 1. místa vlevo. Poté počítáme znovu, ale začneme od druhého míčku zleva a opět spočítáme počet modrých míčků. Potom začneme od třetího míčku atd., až do posledního míčku řady.

Pro obrázek nahoře získáme následující řadu čísel (zkontroluj si):

3, 3, 2, 1, 1, 1.
(např. číslice 2 na třetím místě říká, že začneme-li počítat od 3. místa zleva, napočítáme 2 modré míčky).

Nyní nahradíme číslice v řadě nulami a jedničkami. Napíšeme 0, pokud je číslo sudé, a 1, pokud je číslo liché.

Pro obrázek nahoře dostaneme výsledný kód:

110111

 

Poskládej míčky do řady tak, aby výsledný kód byl 01110100. Poté stiskni Uložit odpověď.


+15 bodů -5 bodů

Průzkum ostrovů

Harry prozkoumává 7 ostrovů spojených kládami (viz obrázek). Harry chce navštívil každý ostrov. Z ostrova, na kterém stojí, Harry nevidí na všechny ostrovy. Vždy ale dohlédne na všechny sousední ostrovy, na které vede kláda. Může tak zjistit, zda na nich jsou značky se šipkou nebo značka START. Začít prozkoumávat může na kterémkoliv ostrově.

Na obrázku nahoře začal Harry průzkum na jednom z ostrovů a došel na další dva ostrovy pomocí strategie, napsané ve velkém šedém poli dole. Ovšem chybí tam doplnit nějaká slova.

Klikej na žluté rámečky a doplň text tak, aby byla Harryho strategie správná, i když začne průzkum kdekoliv.

V textu je důležité odsazení zleva každého řádku.


+15 bodů -5 bodů

Seber všechny klády

Sestav program, který zavede bobra do skrýše a on přitom sesbírá všechny klády na louce.

Příkazem Zvedni bobr sebere celou hromadu klád (= věc). Kameny jsou překážka.

Maximální počet povolených bloků: 9. 

Použitých bloků: 0
Ušlých kroků: 0
Rychlé Pomalé

+15 bodů 0 bodů
× Chceš ukončit test?
Pokračovat
×

Nápověda

Informace k testu

- Své odpovědi můžeš během testu změnit, kolikrát budeš chtít.
- Pokud chceš ukončit test před vypršením časového limitu, stiskni tlačítko Hotovo - Ukončit testování.
- Po skončení testu se okamžitě dozvíš výsledek.
- Pokud bys během testování potřeboval pokračovat v testu na jiném počítači, budeš potřebovat své heslo soutěžícího.
Pokračovat