Junior
Zodpovězeno: 0 z 12 otázek
Body za tuto otázku
Správná odpověď: +9 bodů
Špatná odpověď: -3 body
Nechci odpovídat: 0 bodů Hotovo - ukončit test Nápověda
Líza se učí v aplikaci LingoLearner. V ní se věty skládají ze slov. Pro úpravu věty jsou možné dva druhy akcí, odebrání a přidání.
Odebrání - po kliknutí na libovolné slovo ve větě toto slovo zmizí a ostatní slova se posunou doleva.
Příklad:
Přidání - po kliknutí na tlačítko Slovní banka si uživatel může vybrat libovolné slovo z této banky a to se doplní na konec věty. Přidání slova se počítá jako 1 akce.
Příklad:
V úloze má Líza popsat, co je na obrázku. Jak ale vidíš, ve větě popletla čísla.
Jaký je nejmenší možný počet akcí, potřebných k opravě věty?
Soutěskou v národním parku lze proplout pouze na lodi. Řeka má několik ramen, jimiž lze plout tam a zpátky. Po cestě jsou překážky, které odebírají posádce energii:
průjezd těmito peřejemi | ![]() |
odebere 5 jednotek |
kličkování mezi kameny | ![]() |
odebere 3 jednotky |
prodírání se vodní trávou | ![]() |
odebere 2 jednotky |
Propluj soutěskou, abys ztratil co nejméně energie.
Umísti lodě do mapy v pořadí, v jakém budeš proplouvat soutěskou. Místa, kudy nepopluješ, vyplň vodou.
V řadě je sedm různých zvířat. Každé z nich může vyskočit přesně tak vysoko, jako je jeho vlastní výška. Pokud na zvíře zavoláme, přeskočí zvíře před sebou a skáče dál, dokud nenarazí na vyšší zvíře. Takové zvíře nepřeskočí, zastaví se a našlo si své místo.
Takže například když zavoláme lišku, přeskočí nejprve zajíce a pak bobra. Liška je menší než vlk, takže zůstane mezi bobrem a vlkem.
Počáteční výškové pořadí je: 7 - 4 - 3 - 2 - 5 - 1 - 6 (na obrázku los, liška, zajíc, bobr, vlk, veverka, medvěd).
Potřebujeme seřadit zvířata od nejmenšího vlevo po nejvyšší vpravo. To uděláme tak, že postupně zavoláme na některá z nich v určitém pořadí.
Které volání seřadí zvířata od nejmenšího po nejvyšší? Čísla zvířat u odpovědí znamenají, v jakém pořadí je voláme.
Znázorni pohyb minutové ručičky v čase od půl třetí do tři čtvrtě na tři.
Sestav pro ručičku program, tak aby se pohybovala jako předloha.
Nejprve stiskni Spustit a prohlédni si pohyb předlohy. Posuvníkem můžeš její pohyb ovládat přesněji.
Blechy závodí na dráze zobrazené na obrázku. Závod má dvě pravidla:
1. Blechy se na tahu střídají. Blecha na tahu poskočí o jedno pole dopředu.
2. Pokud blecha skočí na pole, ze kterého vede šipka, okamžitě přeskočí na pole, na které šipka ukazuje. Šipka ihned poté zmizí a žádná další blecha ji nemůže použít.
Pokud začnou 4 blechy A, B, C, D v tomto pořadí, která blecha skončí první?
Johana se narodila 29. února. Na rozdíl od svých kamarádů má narozeniny jen jednou za čtyři roky – v přestupném roce (např. 2024). Aby Johana zjistila, zda je daný rok přestupný nebo ne, vymyslela diagram:
Jednoho dne se Johana dozvěděla, že pravidla pro přestupné roky jsou složitější. Pokud je rok dělitelný 100, přestupný rok se nekoná (např. rok 1900 není přestupný). Pokud je ale rok dělitelný 400, je to přece jen přestupný rok (např. rok 2000 je dělitelný 100, ale také 400, takže je přestupný).
Johana vylepšila svůj diagram přidáním dvou otázek. Ovšem s jeho dokončením si neví rady. Pomoz Johaně dokončit nový diagram.
Klikej na kalendáře s otazníky a nastav, kde má být přestupný rok a kde nikoli
.
Žáci šli na exkurzi. Vyšli ze školy a mohli jít vlastní cestou podle šipek. Někteří došli na historickou přednášku do muzea
a zbytek došel do lesa na ekologické bádání
.
Cestu zaznamenali na mapě. Každé šedé kolečko představuje místo, kam se žáci mohli vydat, a čáry se šipkami mezi nimi jsou cesty, kterými mohli jít. Čísla u cest ukazují, kolik žáků se vydalo danou cestou. Například číslo 3 u cesty k muzeu znamená, že se touto cestou vydali 3 žáci a šli do muzea.
U některých cest číslo chybí. Přesto z neúplných dat dokážeme něco poznat.
Kolik žáků šlo do lesa? Zapiš číslo.
Míč se kutálí na louce a otočí se kolem dokola.
Sestav pro míč program, tak aby se pohyboval jako předloha.
Nejprve stiskni Spustit a prohlédni si pohyb předlohy. Posuvníkem můžeš její pohyb ovládat přesněji.
Byl postaven stroj na automatické třídění kuliček. Každá kulička obsahuje korálky, jejichž tvar je znázorněn na kuličce. Kuličky propadávají strojem a jakmile jedna kulička projde třídicí branou, brána se překlopí a další kuličku pošle opačnou rourou. Po dopadu na dno se kuličky rozbijí a korálky vytvoří hromádky (obrázek úplně vpravo).
Byl postaven složitější stroj, který vytváří tři hromádky kuliček. Které kuličky vytvoří pod ním na podlaze tyto hromádky?
Ve městě se mění některé silnice na jednosměrky (ulice průjezdné pouze v jednom směru).
Aby pomohli taxikářům při orientaci, byly vytvořeny tabulky, vyznačující, zda se lze z jedné křižovatky dostat do druhé.
Graf a tabulka ukazují příklad pro tři křižovatky.
.....
V tabulce jsou zaškrtnuta 3 políčka, ukazující možnost průjezdu auta z křižovatky X do Y, z Y do X, z Y do Z.
Auta podle této tabulky nemohou přímo cestovat z X do Z, ze Z do Y ani ze Z do X.
Podle následující tabulky urči, z kolika křižovatek (A, B, C, D nebo E) se můžeme přímo či přes jiné křižovatky dostat do F.
Bobřík Tom říká: „Za slunečných dnů plave v každém rybníku alespoň jeden bobřík.“
Jeho sestra Kája mu však oponuje: „To není pravda! Minulá neděle je toho důkazem!“
Předpokládej, že má Kája pravdu, a doplň následující větu, aby dokazovala, co Kája říká.
(klikej na podbarvené části věty a nastav správnou odpověď)
Automatický stroj dokáže podle programu nafukovat balónky v místnosti a vytvářet z nich různé tvary. Balónky jsou popsány písmeny A až F. Stroj čte jeden znak v programu po druhém a řídí se pravidlem:
Příklad: když jsou všechny balónky na začátku vyfouklé a program je složen ze znaků F, A, B, A, stroj bude pracovat jako na obrázcích.
V naší úloze jsou na začátku všechny balónky vyfouklé a stroj dostane program složený z 9 znaků. Doplň znaky do programu dole, aby stroj vytvořil tvar z balónků jako na spodním obrázku. Přesouvej písmenka.
Informace k testu
- Své odpovědi můžeš během testu změnit, kolikrát budeš chtít.- Pokud chceš ukončit test před vypršením časového limitu, stiskni tlačítko Hotovo - Ukončit testování.
- Po skončení testu se okamžitě dozvíš výsledek.
- Pokud bys během testování potřeboval pokračovat v testu na jiném počítači, budeš potřebovat své heslo soutěžícího.