Kadet
Zodpovězeno: 0 z 12 otázek
Body za tuto otázku
Správná odpověď: +9 bodů
Špatná odpověď: -3 body
Nechci odpovídat: 0 bodů Hotovo - ukončit test Nápověda
Honza a Zuzka mají sejf, do kterého oba zadávají stejně dlouhé heslo: jedno Honza a druhé Zuzka.
Sejf z nich vytvoří hlavní heslo a pomocí hlavního hesla se otevře.
Hesla Honzy a Zuzky jsou tvořena dvěma symboly: @ a #.
Hlavní heslo je řada číslic 0 a 1, které jsou vytvářeny z hesel Honzy a Zuzky podle následujících pravidel:
Pro každou pozici
Jaká z nabízených kombinací hesel Honzy a Zuzky vytvořila hlavní heslo 0110?
Na most se vejdou dva vagóny nebo vagón a lokomotiva. Most unese nanejvýš 40 tun, při větší zátěži spadne.
Seřaď vagóny za lokomotivu tak, aby vlak projel přes most a most nespadl.
Před sebou máš 9 očíslovaných hracích kamenů. Když klikneš na barevný puntík, kameny kolem něho se otočí ve směru hodinových ručiček.
Máš 3 kliknutí na to, aby se kameny dostaly do pozice na pravém obrázku.
Můžeš zkoušet, kolikrát chceš. Počet nesprávných pokusů se nepočítá.
V bludišti je kost. Pes chce dojít ke kosti a zvednout ji. Musí se vyhnout dýním.
Sestav pro něj program.
Maximální počet povolených bloků: 13.
Kapitán Boris hledá skrytý poklad na ostrově. Má mapu, která ukazuje, kde je poklad.
Mapa je rozdělena na 16 oblastí, každá je označena písmenem od A do P. Kapitán Boris se může svého papouška zeptat na libovolný počet oblastí. Papoušek mu odpoví, jestli se poklad v některé z těchto oblastí nachází nebo ne.
Např. když se Boris zeptá "Je poklad v A, B, C nebo D?" a papoušek odpoví "ano", pak je poklad buď v oblasti A, nebo v B, nebo v C, nebo v D.
Když se Boris zeptá "Je poklad v E nebo F?" a papoušek řekne "ne", potom poklad jistě není ani v jedné z těchto oblastí E a F.
Kolikrát nejméně by se kapitán Boris musel papouška zeptat, aby si byl jistý, že po těchto otázkách vždy najde oblast s pokladem?
Na dovolené v Thajsku se Monika dostala k počítači a vyzkoušela si psaní v textovém editoru. Zajímala ji tlačítka pro formátování textu a snažila se poznat, co které znamená.
Označila pozdrav Dobrý den, pak stiskla dvě tlačítka a text se změnil. Na obrázku vidíš tři příklady: vlevo původní text, uprostřed stisknutá tlačítka a vpravo výsledek.
Co znamená které tlačítko? Nastav je na správná místa.
Tvým úkolem je naprogramovat auto tak, aby projelo dráhu až do cíle.
Na dráze jsou položené pneumatiky, kterým se auto musí při průjezdu vyhnout.
Smíš použít maximálně 5 bloků.
Bobr Tom říká: „Za slunečných dnů v každém rybníku plave alespoň jeden bobr.“
Víme, že není pravda to, co Tom říká. Doplň větu správným koncem (klikej na podtrženou část věty):
Minulou neděli bylo slunečno a
Robot se nachází ve výchozí pozici a snaží se dosáhnout cíle
. Dokáže rozpoznat barevné symboly, na kterých stojí. Když je robot ve výchozí pozici, nevidíme, který symbol se nachází pod ním.
Robot se pohybuje podle barevných symbolů.
- Modrý čtvereček = krok dopředu
- Červené kolečko = otočení doprava a krok dopředu
- Zelený trojúhelník = otočení doleva a krok dopředu
Na malé mapě vpravo se robot pohybuje podle sady symbolů . V prvním kroku se otočí doleva a pohybuje se vpřed, pak se otočí doprava a pohybuje se vpřed a nakonec se pohybuje vpřed. Šipky znázorňují dráhu, kterou robot urazil.
Podle které sady symbolů robot dorazí do cíle na této mapě?
Hlavolam Berukone se skládá z bublin spojených v mřížce. K vyřešení hlavolamu je potřeba propojit každou dvojici stejných čísel černou čarou. Z každé bubliny s číslem může vést pouze jedna černá čára. Z bublin bez čísla mohou vést nejvýše dvě černé čáry.
Některé hlavolamy Berukone nelze vyřešit.
Toto Berukone vyřešit jde: Toto Berukone vyřešit nejde:
Jedno z těchto čtyř Berukone nejde vyřešit. Které?
Zlatokopové mají u potoka devět parcel. V každé z nich může stát nanejvýš jeden domek.
Každý rok v létě některé domky zboří a některé nové postaví. V zimě se rozhodnou, jak to udělají. Mají na to tři pravidla:
Jako sousední se počítají parcely se společnou stranou nebo i jen jedním společným vrcholem. Parcela v rohu má tři sousední parcely. Parcela uprostřed má za sousedy všechny ostatní parcely.
Na obrázcích je vidět, že v roce 1 stály na pozemku tři domky a v roce 2 jen dva domky; jeden zůstal zachován, dva byly zbourány a jeden byl nový.
rok 1 rok 2
V současné době vypadají postavené domky takto:
Jak budou domky vypadat za rok? Klikáním do tabulky je rozmísti.
Pozadí v počítačové hře Superbebras je vytvářeno z obrázkových dlaždic. Počítač neustále přidává novou dlaždici na pravou stranu pozadí (obrázek vlevo) a odstraňuje dlaždici na levé straně. Tím vytváří iluzi pohybu.
Když počítač vybírá novou dlaždici, pracuje podle pravidel, znázorněných na schématu vpravo. Podívá se na dlaždici, kterou naposledy přidával, a zkontroluje šipky, které z ní vycházejí. Pak vybere jednu z dlaždic, na kterou tyto šipky ukazují.
Například po dlaždici počítač vybere buď stejnou dlaždici
, nebo dlaždici
. Žádnou jinou nesmí.
Jeden z následujících obrázků NENÍ správným pozadím hry Superbebras. Který?
Informace k testu
- Své odpovědi můžeš během testu změnit, kolikrát budeš chtít.- Pokud chceš ukončit test před vypršením časového limitu, stiskni tlačítko Hotovo - Ukončit testování.
- Po skončení testu se okamžitě dozvíš výsledek.
- Pokud bys během testování potřeboval pokračovat v testu na jiném počítači, budeš potřebovat své heslo soutěžícího.