Junior

Archiv - 2022
Zbývající čas: 2024-05-19 00:04:46|2024-05-18 23:24:46
Zodpovězeno: 0 z 12 otázek
Body za tuto otázku
Správná odpověď: +9 bodů
Špatná odpověď: -3 body
Nechci odpovídat: 0 bodů Hotovo - ukončit test Nápověda
Otázky:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Lávky mezi ostrovy

Obyvatelé vesnice žijí na celkem šesti ostrovech na řece Amazonce. Tyto ostrovy chtějí propojit visutými lávkami. Na obrázku níže vidíš plánek možného propojení ostrovů. Lávky se navzájem nijak nekříží a nepřekážejí si. Čísla symbolizují náklady pro zhotovení lávky.

Obyvatelé chtějí lávky postavit tak, aby bylo možné se dostat z jednoho ostrova na jakýkoliv jiný, a to buď přímo, nebo nepřímo přes jeden či více ostrovů. Zároveň chtějí postavit lávky co nejlevněji.

Označ lávky, které se mají postavit pro propojení všech ostrovů, aby to bylo co nejlevnější.


+9 bodů -3 body

Mluvicí brýle

Týna je nevidomá. Pro orientaci ve městě a ulicích používá svoje mluvící brýle. Tyto brýle jsou opatřeny kamerami a inteligentním systémem pro rozpoznávání objektů. Dokáží rozpoznat čtyři objekty: dům, strom, silnici a trávník.

Brýle Týně při každém kroku oznamují, co je vlevo, před ní a vpravo (přesně v tomto pořadí).

Týna šla na procházku. Vyšla z místa označeného hnědým trojúhelníkem, natočena směrem doprava. Její mluvící brýle jí postupně říkaly toto:

  • strom – silnice – dům
  • silnice – silnice – trávník
  • strom – silnice – strom
  • silnice – silnice – silnice
  • strom – silnice – strom
  • strom – dům – silnice
  • silnice – silnice – strom
  • dům – silnice – strom

Týna došla na jedno z míst označených písmenem. Kam Týna dorazila? Označ kliknutím.


+9 bodů -3 body

Sbírání jahod

Děti ve Lhotě rády hrají hru, které říkají „lov na jahody“. Na různých záhonech jahodové plantáže jsou různé počty jahod. Hráč může začít na jakémkoliv záhonu a udělat 3 kroky – krok znamená přesunout se na vedlejší  záhon. Při každém kroku si může vybrat, jestli půjde nahoru, dolů, vpravo nebo vlevo. Na zvolené cestě hráč navštíví celkem 4 záhony a na nich sní všechny jahody.

Příklady: Na obrázku vlevo si hráč zvolil cestu podle šipky a sní 9 + 1 + 6 + 5 = 21 jahod. Pokud si zvolí cestu podle obrázku vpravo, sní 7 + 1 + 5 + 8, tedy také 21 jahod.

         

Zvítězí ten, kdo sní podle pravidel nejvíce jahod.

Jaký je největší počet jahod, který může hráč sníst? 

+9 bodů -3 body

Odpověď byla úspěšně uložena
Otázku se nepodařilo uložit!
Uložit odpověď

Čísla ve čtverci

Jeden čtverec, jeden kruh a jeden trojúhelník leží na sobě na stole.

Ve čtverci jsou čtyři čísla zapsaná podle určitého pravidla. My známe tři z nich.

Jaké je čtvrté číslo?

 

+9 bodů -3 body

Odpověď byla úspěšně uložena
Otázku se nepodařilo uložit!
Tvoje odpověď

Rozsvítit!

Máme zapojení několika tlačítek a žárovky (obrázek vpravo).
Stisknutím tlačítka se vodičem pošle signál.
Když signál dorazí až do žárovky, žárovka se rozsvítí.

V místě, kde se vodiče spojují, jsou umístěna hradla dvojího druhu:

– pustí signál dál pouze tehdy, když přichází signál oběma vodiči

– pustí signál dál pouze tehdy, když přichází signál pouze jedním vodičem

Na obrázcích dole je znázorněno, jak hradla signál propouštějí.

Kolik nejméně musíme stisknout tlačítek, aby se žárovka rozsvítila?

+12 bodů -4 body

Odpověď byla úspěšně uložena
Otázku se nepodařilo uložit!
Uložit odpověď

Skládání karet

Tvým úkolem je uspořádat čtyři karty do čtverce podle daného pravidla. Karty se mohou dotýkat pouze těmi stranami, na kterých jsou stejné symboly.

Příklad vidíš na obrázku níže. 

Nyní máš k dispozici pět takových karet. Čtyři z nich musíš uspořádat do čtverce podle tohoto pravidla (v tomto případě existuje jen jedna správná varianta).

Kterou z pěti karet NEbudeš potřebovat? Označ ji myší.


 

+12 bodů -4 body

Hrábě

Sestav program, který nakreslí hrábě.

Smíš použít nanejvýš 12 bloků.

Blok  se do celkového počtu bloků nepočítá. Také blok  se nepočítá. 

Použitých bloků: 0
Rychlé Pomalé

+12 bodů -4 body

Podle abecedy

Počítač vytváří každodenní šifrovací klíč pro zabezpečení sejfu banky. Je to slovo složené z 11 prvních písmen abecedy ABCDEFGHIJK. Každé písmeno se v něm objevuje jednou (CH se nepočítá), písmena jsou různě přeházená podle pravidel daného dne. Např. včera bylo klíčem slovo DBKCAJIHEGF.

Pravidlo ve tvaru x > y znamená, že písmeno x musí ve slově ležet někde nalevo od písmene y.

Např. včerejší klíč splňoval pravidlo K > J.

Dnešní pravidla znějí:

A > B    C > E    G > I    A > F    C > D    A > K    B > C    E > G    K > J    F > E    G > H    J > G

Současně platí, že ze všech slov, která jdou podle těchto pravidel sestavit, dnešní klíč musí být první podle abecedy (když všechna vyhovující slova seřadíme podle abecedy, první z nich bude dnešním klíčem).

Dnes se ovšem počítač aktualizuje, takže šifrovací klíč musí lidé sestavit sami. Jaký je dnešní šifrovací klíč?

Zapiš jako jedno slovo velkými písmeny bez mezer.

+12 bodů -4 body

Odpověď byla úspěšně uložena
Otázku se nepodařilo uložit!
Uložit odpověď

Slečna Nekonečno

Žáci ve třídě mají své kamarády a partičky, a tak se spolu baví tak, jak je znázorněno v grafu – například žák H se baví pouze se žáky D, E a F.

V pondělí do třídy přišla nová učitelka matematiky a tři žáci (na grafu A, D a I) jí ihned kvůli jejímu účesu začali říkat slečna Nekonečno.

Přezdívka se mezi žáky šíří pro všechny stejným způsobem: pokud více než polovina spolužáků, se kterými se nějaký žák baví, přezdívku používá, tento žák ji další den začne používat také.

V který den bude přezdívku používat celá třída?

+15 bodů -5 bodů

Odpověď byla úspěšně uložena
Otázku se nepodařilo uložit!
Tvoje odpověď

Sklizeň jablek

Po sadu jsou rozházena spadaná jablka. Vymysli postup, který ti pomůže všechna sebrat.

Z bloků, které máš k dispozici, sestav program, pomocí kterého auto pojede sadem a posbírá všechna jablka (věci). Paliva máš dost, zato v programu smíš použít jen 6 bloků.

Blok  se do celkového počtu bloků nepočítá. Také bloky a se nepočítají. 

Použitých bloků: 0
Ušlých kroků: 0
Rychlé Pomalé

(Pokud se ti postava zacyklí, znovu načti stránku.)

+15 bodů -5 bodů

Čtverečkovaný vzor

Nakresli čtverečkovaný vzor.

Použitých bloků: 0
Rychlé Pomalé

Nevadí, když šipka uteče z kreslicí plochy.

+15 bodů -5 bodů

Stíhačka

Stíhačka přistála.

Nejdřív stiskni tlačítko Spustit a prohlédni si její let.

Sestav program, podle něhož se po spuštění bude barevný obrázek letadla chovat stejně jako jeho stín.

x: 0 y: 0
čas: 0
0 100

+15 bodů -5 bodů
× Chceš ukončit test?
Pokračovat
×

Nápověda

Informace k testu

- Své odpovědi můžeš během testu změnit, kolikrát budeš chtít.
- Pokud chceš ukončit test před vypršením časového limitu, stiskni tlačítko Hotovo - Ukončit testování.
- Po skončení testu se okamžitě dozvíš výsledek.
- Pokud bys během testování potřeboval pokračovat v testu na jiném počítači, budeš potřebovat své heslo soutěžícího.
Pokračovat