Benjamin

Archiv - 2017
Zbývající čas: 2024-05-17 16:08:30|2024-05-17 15:28:30
Zodpovězeno: 0 z 15 otázek
Body za tuto otázku
Správná odpověď: +9 bodů
Špatná odpověď: -3 body
Nechci odpovídat: 0 bodů Hotovo - ukončit test Nápověda
Otázky:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15

Kříženci

V městě Bobrno žijí čtyři různé druhy zvířat: výři, krávy, lvi a dinosauři. Může docházet k mezidruhovému páření, mláďata jsou pak kříženci: mají hlavu po mamince a tělo po tatínkovi.

Mládě se do tabulky umístí tak, aby mělo stejnou hlavičku jako jeho maminka vlevo a stejné tělo jako tatínek nahoře.

Např. na obrázku je vidět, kam je umístěn Pepík (jeho tatínek je výr a maminka kravička).

Umísti další 4 mláďata správně do podbarvených políček v tabulce.



+9 bodů -3 body

Probourej zdi

V bludišti se dá chodit po bílých chodbách vodorovně a svisle, nemůže se šikmo.

Kliknutím na zeď ji rozbouráš. Probourej co nejméně zdí, aby kočka mohla projít od jednoho srdce ke druhému.


+9 bodů -3 body

Počítání aut

Standa seděl celý den u silnice a počítal projíždějící auta podle barev. Na konci dne měl seznam:

Stříbrná = 10
Červená = 44
Bílá = 3
Zelená = 8
Černá = 15

Standa vepsal celý seznam do počítačového programu, který mu vytvořil tento graf:

Jenže sloupce neukazovaly barvu aut.

Kterou barvu aut představuje prostřední sloupec?

+9 bodů -3 body

Odpověď byla úspěšně uložena
Otázku se nepodařilo uložit!
Tvoje odpověď

Turnaj v pingpongu

Turnaje v pingpongu se zúčastnilo 8 hráčů, kteří byli vylosováni do dvojic. Vítěz zápasu pak postoupil do dalšího kola. Toto se opakovalo, až nakonec zbyl jeden vítěz turnaje.

Pavla nakreslila na magnetické tabuli graf a na něj přidávala magnetky s čísly hráčů, kteří postoupili. Např. když hráli hráči s čísly 3 a 8 a vyhrál hráč 8, Pavla umístila jeho číslo do grafu nad čísla 3 a 8.

Druhý den ráno Pavla zjistila, že jí její magnetky z grafu spadly na zem, a nevěděla si rady s tím, kam která patří. Pomoz jí a umísti čísla na správná místa do grafu.



+9 bodů -3 body

Tenisová hra

Ondra by si rád zahrál tenis s tenisovou šampiónkou Karolínou. Ale protože s Karolínou hrát nemůže, rád by hrál s někým, kdo hrál s někým, ... , kdo hrál s někým, kdo hrál s Karolínou.

Pokud by hrál s Karolínou, jeho vzdálenost od ní by byla 1. Pokud by hrál s někým, kdo už s Karolínou hrál, vzdálenost by byla 2.

Ondra často hraje se svojí kamarádkou Ivou. Ivu trénuje Zuzka, která je tréninkovým partnerem Petra. Na posledním tenisovém turnaji prohrál Petr s Karolínou.

Proti komu musí Ondra hrát, aby se jeho vzdálenost od Karolíny snížila o 1?

+9 bodů -3 body

Odpověď byla úspěšně uložena
Otázku se nepodařilo uložit!
Tvoje odpověď

Kancelářská světla

8 zaměstnanců úřadu má kanceláře uspořádány do kruhu. Když pracují, je vevnitř rozsvícené světlo, když jdou domů, zhasínají.

Šéf si udělal poznámky o tom, kdo pracoval. Použil k tomu znaky & a #, ale nevíme, kde začal ani jakým směrem zapisoval.

Který zápis odpovídá obrázku?

+12 bodů -4 body

Odpověď byla úspěšně uložena
Otázku se nepodařilo uložit!
Tvoje odpověď

Pekárna preclíků

 Tři bobříci čekají před pekárnou na preclíky. Ali je první na řadě a chce 7 preclíků, Ben chce 3 a Cia chce 5 preclíků.

Každou minutu prodavač obslouží jednoho zákazníka. Každému prodá nanejvýš 3 preclíky. Kdo chce víc, musí zase na konec fronty.

Kolik minut bude Cia čekat, než bude mít všechny preclíky, které chce? Nikdo další do fronty nepřijde.

+12 bodů -4 body

Odpověď byla úspěšně uložena
Otázku se nepodařilo uložit!
Tvoje odpověď

Náhrdelník - závorky

V zlatnické dílně vyrábějí náhrdelníky. Používají k tomu ornamenty, které vypadají jako závorky. Mohou použít jeden ze dvou typů:

 nebo  .

Náhrdelníky tu sestavují tak, že opakovaně vkládají celé páry stejných ornamentů. Ty se vkládají na jakékoliv místo náhrdelníku. Ukazují to tři příklady níže (šipky ukazují, kam byly tyto páry vloženy):

1. příkl.: , 2. příkl.: , 3. příkl.: 

Který z těchto 4 náhrdelníků byl vyroben v této dílně?

+12 bodů -4 body

Odpověď byla úspěšně uložena
Otázku se nepodařilo uložit!
Tvoje odpověď

Kruhové objezdy

Navigace na kruhovém objezdu říká, jak jet dále

  1. Další kruhový objezd opusťte na 4. výjezdu
  2. Další kruhový objezd opusťte na 1. výjezdu
  3. Další kruhový objezd opusťte na 2. výjezdu

Navigace tyto instrukce vypíše jako řadu čísel „4, 1, 2“, pomocí které by se ve městě jelo z bodu A takto:

 

Pokud by se začínalo v bodě A s řadou čísel „3, 1, 3, 2, 3“, do jakého bodu povede cesta?

+12 bodů -4 body

Odpověď byla úspěšně uložena
Otázku se nepodařilo uložit!
Tvoje odpověď

Troll

TrollTroll posílá na internet spoustu zpráv. Většinou jsou tyto zprávy lživé, takže ostatní uživatelé jsou tím již otráveni.

Naštěstí všichni dokáží rychle poznat, jestli je zpráva od Trolla pravda nebo lež. Pokud je poslední písmeno každého slova napsáno dvakrát, zpráva je pravdivá.

Dokážete poznat, která zpráva od Trolla je lež?

+12 bodů -4 body

Odpověď byla úspěšně uložena
Otázku se nepodařilo uložit!
Tvoje odpověď

Ozobot

 Ozobot je robotické autíčko, které jezdí po papíře po nakreslených čarách.

Jan svého Ozobota naprogramoval tak, že:

  • když přejede červenou značku na čáře, na příští křižovatce si vybere levou cestu,
  • když přejede zelenou značku, na příští křižovatce si vybere pravou cestu,
  • když před křižovatkou žádná značka není, vybere si cestu náhodně.

Příklady, jak se Ozobot pohybuje, jsou na obrázcích. Pomocné tečky u barevných značek ukazují, kterým směrem Ozobot zatočí. Šipky ukazují směr, odkud přijel a kudy odjel.

Obrázek níže ukazuje, jak to vypadá, když Ozobot přijíždí z obou směrů. Průjezd z jednoho směru je znázorněn černými, průjezd z opačného směru šedými šipkami:

 

Jan nakreslil město pro Ozobota (obrázek dole). Vypouštěl robota vždy z bodu A.

Nastav značky na čarách tak, aby robot vždy dojel do stejného místa.

Klikej na bílé obdélníčky a měň jejich barvu.


+15 bodů -5 bodů

Bobři jdou na snídani

 Bobří příbytek má 4 místnosti spojené chodbami. Skládá se ze tří pokojů (A, B C) a jídelny (F).

10 bobrů spících v pokoji A dostalo hlad a všichni chtějí do místnosti F, samozřejmě co nejrychleji.

V jedné chodbě může najednou lézt pouze jeden bobr (nikdy ne více bobrů současně) a trvá to minutu, než takovou chodbu proleze.

Místnosti jsou dostatečně velké, aby pobraly všechny bobry.

Jaký největší počet bobrů může být v jídelně F po dvou minutách?

+15 bodů -5 bodů

Odpověď byla úspěšně uložena
Otázku se nepodařilo uložit!
Tvoje odpověď

Tapeta

Robin polepil okno výlohy různě velikými obdélníkovými a čtvercovými kusy tapety.

Každý kus tapety, které Robin používá, má jiný vzor. Při lepení se tapety mohly částečně překrývat.

V jakém pořadí nalepil Robin tapety na zeď?

+15 bodů -5 bodů

Odpověď byla úspěšně uložena
Otázku se nepodařilo uložit!
Tvoje odpověď

Vesničan a had

Ezopova bajka říká:

Za tuhé zimy našel starý vesničan hada ztuhlého od chladu a přinesl jej domů. Jakmile had v teplém prostředí pookřál a ožil, uštkl vesničana svým jedem. Když muž umíral, řekl: „Mám, co jsem si zasloužil, protože jsem se slitoval nad zlomyslným zvířetem.“

Do diagramu vlož slova z textu tak, aby diagram odpovídal příběhu. Jak to bude správně?


Vysvětlivky:

+15 bodů -5 bodů

Kódy karet II

Máme 5 hracích karet, na nichž je 1, 2, 4, 8 nebo 16 srdcí. Číslo pod každou kartou ukazuje, jestli je vidět líc karty (1) nebo její rub (0). Pro některá čísla můžeme otočením karet vytvořit kód.

Příklad: Na obrázku vidíš 9 puntíků. Kód pro číslo 9 je 01001.

Najdi kód pro číslo 26.

Použij pomůcku – kliknutím se karty obrací.

Kód napiš do políčka dole.


Tvoje odpověď
+15 bodů -5 bodů
× Chceš ukončit test?
Pokračovat
×

Nápověda

Informace k testu

- Své odpovědi můžeš během testu změnit, kolikrát budeš chtít.
- Pokud chceš ukončit test před vypršením časového limitu, stiskni tlačítko Hotovo - Ukončit testování.
- Po skončení testu se okamžitě dozvíš výsledek.
- Pokud bys během testování potřeboval pokračovat v testu na jiném počítači, budeš potřebovat své heslo soutěžícího.
Pokračovat